JesperJee

Den som gräver en grop åt andra...

Kategori: Allmänt

...faller ofta själv....ja ni fattar. Igår när jag efter många om och men publicerade mitt första blogginlägg gjorde jag det stora misstaget att påstå att jag stavar bättre än den genomsnittlige bloggaren(!) Något som jag står fast vid då det är påväg utför med den svenska skolan OCH för den delen, den svenska ungdomen. Det verkar som att man gått tillbaka till att skriva som man pratar....fonetiskt dvs. 
Det kliar i mig när jag ser någon skriva "trotts" eller "värkligen"!! Men tydligen är det viktigare att folk (fålk?) läser vad man skriver och inte hur man skriver, ett fenomen som även märks bland våra stora dagstidningar numera. 

Anyway...Ville som det ego jag är oxå få feedback på min nystartade bloggkarriär och vände mig då till min gode vän MickePiano för en recension. Givetvis kunde han peka på en massa fel och brister även i mitt skrivande. Borde ha vetat bättre än att börja med MickePiano då hans hjärnkapacitet vida överstiger min och kan inte han slå en på fingrarna så kan ingen det. Men jag vet att kritiken var kärleksfull så jag bara rättar och går vidare....Man lär sig inget av att umgås med folk som kan mindre än en själv om man inte räknar med att lära sig av andras misstag....Vilket oftast är svårt. Försök bara se hur många gånger du gett en vän råd i kärlek bara för att själv trampa i exakt samma klaver bara månader senare...Det är lätt att veta vilken väg som bör vandras men svårt att vandra den själv...

Idag har jag som vanligt inte gjort mycket. Kom iväg till gymmet en timme innan de stängde och fick väl lite gjort ändå men inte tillräckligt för att jag skall känna mig helt nöjd. VET att jag borde röja i garderoben och att jag kommer känna mig otroligt tillfredställd efteråt...men det är ju sååå tråkigt!!

Undrar vem hon som stått i kassan på SATS de senaste dagarna är? Hon är söt....Fick mig att tänka på HENNE. Det är jobbigt när man har för mycket fritid med sigsjälv och tankarna vandrar....Blir oftast lite ensamt. Något borde stoppa en när man planerar att skicka ett sms i sådana situationer. Som ett slags idiot-lås motsvarande alkolåset fast till mobilen. Kanske skall man ta patent på det...ringa Japan och be nån fabrikör ta fram en produkt...Kanske en ide? Vad är klockan i Japan nu?...


Fick inget svar på mitt sms. Inte förvånande. Vi har ju inte den relationen längre.Det gör det bara värre att fortsätta smsa på "det" sättet...Kanske mitt sätt att säga "jag saknar dig" utan att bli för tung och allvarsam ...Det är dessa spel vi spelar som jag inte förstår. Jag KOMMER att sakna henne när hon åker....på ett sätt har hon ju redan åkt. Inget kommer att bli annorlunda efter hon lämnat Skandinavien än det redan är.
Allt detta till trots  är jag glad för hennes skull. Det kommer bli en fantastisk tid, en grym resa.Något som jag verkligen unnar henne.
 
Men om du läser detta: Kommer att sakna dig och tiden vi haft tilsammans...Du är speciell och du gav mig så mycket som jag saknat så länge och som jag verkligen behövde. Världens bästa timing samtidigt som det blev den värsta tänkbara. Men inget som jag nånsin kommer ångra...Du är fin och jag hoppas vi håller vår kontakt vid liv. Saknar dig...








Kommentarer

  • MickePiano säger:

    Inget att anmärka på denna gång! Bra jobbat!



    Vill bara meddela massan att jag i egenskap av fingerälskande pianist aldrig skulle få för mig att slå någon på fingrarna, jag kan inte tänka mig en värre behandling (ett par friska rapp över knäskålarna däremot).

    /MickePiano

    2008-08-24 | 21:30:28

Kommentera inlägget här: