JesperJee

Facefu.....book!!

Kategori: Allmänt

Shit så irriterande det är när man gjort sig beroende av något. För 12-13 år sen när man inte hade en mobiltelefon var man inte beroende av den. Då stämde man träff på stan eller köpte telefonkort och ringde från nån kiosk....eller collect-call som var det roligaste då man fick spela in ett meddelande till den som sen blev tvungen att betala...haha...pojkstreck när de var som bäst.

Men sen fick man mobil, alla fick en mobil....idag har folk i 8-årsåldern mobil verkar det som....och ens föräldrar försöker lära sig alla de nya förkortningarna för att spara plats i smset...De är så söta 50-talisterna. Och nu....till min stora förtret blir jag helt spattig om jag glömt mobilen hemma en dag...eller om batteriet börjar ta slut.
"- Gode gud! Hur skall folk kunna nå mig? Tänk om en lavin begraver mig och ingen vet vart de skall leta!! " Dessa tankar kan dyka upp mitt i sommaren och fortfarande kännas obehagligt relevanta. Allt vett har liksom lämnat en....Man e hooked on mobiltelefoni.

Sen kom internet. Minns när pappas dator på jobbet fick internet. Långsamt nät men det spelade föga roll då man kunde vänta i timmar på att få se det man sökte. Musik, Chat , humoristiska videos och all PORR inte att förglömma! Man var helt förtrollad av allt man kunde hitta online...och hade en småbarnsförälders tålamod med de sega uppkopplingarna.

Flera år senare. Här sitter jag nu på båten och försöker få kontakt med omvärlden via Facebook, den senaste flugan. ALLA har facebook eller "fejjan" som det kallas i folkmun. Ett ord som jag misstänker kommer väljas in  i svenska ordlistan inomkort...galet!! Men då...ett meddelande dyker upp på skärmen???

Ditt konto är inte tillgängligt just nu på grund av uppdateringar av webbplatsen. Det borde bli tillgängligt igen inom ett par timmar. Vi ber om ursäkt för detta.


SAAAAAATAN!! Känner hur jag börjar koka av ilska redan efter tredje inloggningsförsöket. Formulerar arga svador ifall jag skulle få de som sköter "Fejjan" face to face  ( Vitsigt va? ..Didn´t think so )  Det är fan min jävla rättighet att kunna lita på att min sida funkar som den skall och som konsument skall jag ha rätt att få någon form utav kompensation för detta och yada yada yada bla bla bla......


Stannar upp och tänker efter....Hur kan något så trivialt som en internetsida få en att gå i taket på det viset?  
Varför bryr jag mig??  När jag var yngre kunde jag sitta och leka med färgglatt presentpapper i timmar!?!  
Det är också nu jag inser att jag kommit fram till vad Armageddon kommer bestå i....Inte Kärnvapen och krig. Oh nej, vi kommer att bygga in oss i ett tekniskt hörn!!  Vår verklighet kommer implodera bland alla kablar och microchip. Våra nerver kommer tillslut inte att klara av när våra maskiner kan tänkas kollapsa och slås ut. Tanken på att uppkopplingen bryts mitt i ett samtal över nätet eller att strömmen på datan skulle ta slut mitt i ens bloggande skulle v


Kommentarer


Kommentera inlägget här: