JesperJee

Född utan FotoGen?!

Kategori: Allmänt

Sådär ja då var bollen i rullning....FINALLY! Har i så många år velat dra igång ett eget jazzprojekt och nu ser det ut som att det äntligen är på gång! Medlemmarna är taggade och hungriga och idag var det fotodags. Foton till PR material och hemsida skulle plåtas och killarna var uppsvidade och redo....Men vart var foto genen???? I en liten replokal med 3% syre fördelade på 5 pers stod vi och försökte hitta det där "svåra" och "coola" som är Jazzmusic. Stämningen var hög och ingen av medlemmarna kunde hålla sig allvarlig särskilt länge....Stackars fotograf som var tvungen att stå ut med oss haha!!

Jag har nyfunnen respekt för alla modeller därute! Galet påfrestande att hitta rätt pose! 
"Stå si, vrid huvudet så....öppna ögonen, sträck nacken, dra in magen, passa foten nu! Tillbaka med huvudet!! Placera ena handen framför den andra....ÖPPNA ÖGONEN!! Andas inte....se in i kameran!! Knip ihop skinkorna så du kommer upp en aning men flytta dig inte....!" 
 Puuh! Sen när man tror man har fått den perfekta bilden ser man sin begynnande flint eller antydan till skelning och så måste man börja om igen!!! Jag önskar jag hade samma problem som min kollega DansMalin. Hon sa vid ett tillfälle:
 " -Alltså det här med att vara snygg och sexig på scen är inga problem men hur blir man FUL egentligen?!?!" 
Haha....ja den som ändå hade DET problemet!Se snäll ut Jesper! Du skrämmer barnen!


Anyway....det känns kul att vara igång med projektet. Blir bra och det skall bli såå skönt att sjunga de låtar jag själv väljer och den musik jag helst vill sjunga! Renande på ett sätt som jag saknat. Och bilderna? Ja lite photoshoppande senare blev det såhär. Enjoy!



Imorgon är det båten igen! Tjohoo....16 dagar på sjön och en flaska med rom. Sista rycket nu! Blir bra det! Skall packa vidare och diska lite. Klockan är 02.28. 
Sleep well 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: