JesperJee

180°

Kategori: Allmänt

Jag kommer försöka se saker från ett annat håll. Se det på ett nytt sätt.

Istället för omöjliga hinder skall jag se utmaningar!

Jag har alltid gått in för uppgiften med inställningen att jag kommer att misslyckas.

Då ger man sig inte en fair chans. Man engagerar sig halvhjärtat…och får i bästa fall ett halvhjärtat resultat.

 

När jag tävlade i gymnastik kunde jag inte göra något halvhjärtat! Du kan inte göra en bakåtvolt utan att engagera dig, försöker du så gör du dig illa.

När jag tränade simhopp kunde jag inte satsa halvhjärtat för då landade jag snett  och det gjorde duktigt ont!

Det går inte att pressa upp 100 kg utan att vara beredd på tyngden och ha kontroll över andning och muskler…

 

 

Så varför satsar jag inte helhjärtat nu när detta är det enda jag verkligen brytt mig om till 100%?

 

Är jag så rädd att misslyckas efter ett riktigt försök, att jag inte vågar försöka?

 

Har lagt ner otroligt mycket tid på att tänka och älta….

Så mycket energi rakt ut i universum och så mycket tid och smärta som kunde ägnats åt att fokusera och engagera!

 

Nu vänder jag….

 

180°

 

watch me go!

Kommentarer

  • maydotter säger:

    tummen upp!! =)

    2009-08-20 | 21:02:09
  • Reichel säger:

    Härligt, nu låter det bättre:)

    2009-08-20 | 22:00:22
  • Jesper Jee säger:

    Små steg, små steg...;)

    2009-08-20 | 22:40:02
  • Lee säger:

    Äntligen! :-P

    gillar ditt nya sätt att tänka

    2009-08-20 | 23:41:47

Kommentera inlägget här: