JesperJee

Förord.

Kategori: Allmänt

 

 Igår skulle jag åka till oslo för att idag påbörja min nya repperiod. Pga sommarens ekonomi beslöt jag att ta tåget istället för det mer smidigare flyget och bokade i god tid. När jag hämtade ut biljetten såg jag att det skulle vara ett byte vilket inte direkt gjorde något. Lite trist men vad göra?

 

 

Vakade hela natten innan som jag alltid gör för att unvika att missa den tidiga avresan. Tänkte mig sova på tåget.

 

 

Följande sker: Tåg bytet i Örebro blev till buss istället för ytterligare tåg. Jobbigt då resten av resan då skulle bli mindre bekväm men fem timmar på buss går ändå, speciellt om man sover. Däremot blev det ytterligare ett buss byte i Karlstad vilket avbröt sovstunden ytterligare…En knökfull buss gör att man har sitt säte dvs inte kan luta sig åt något håll  

summa sumarum…Ingen sömn för Jesper!

 

 

 

När jag kommit fram till ett regnigt Oslo väntade Frida och Veronica på mig för att skjutsa mig till hotellet. Jag hade lovat hjälpa dem med deras flytt också vilket jag tyckte var ok. Men efter två flyttrundor mellan två byggnader utan hiss plus en tom mage och  48 timmar utan sömn  var Jesper ganska slut.

 

Väl på hotellet somnade jag nästan i duschen och har inget minne efter jag lagt mig och släckt lampan! Första natten på länge jag inte legat och grubblat utan bara somnat! Väldigt skönt och välkommet!

 

Vaknade utvilad…

 

And then….

Kommentarer


Kommentera inlägget här: