JesperJee

Mental blockering eller fysisk förutsättning?

Kategori: Allmänt

 

 Dag 2.

 

Skulle vara intressant att få en utskrift på exakt vad som händer i min kropp när jag sjunger. Vart problemen startar och tar form. Hjärnan? Halsen? Ryggen? Lungorna? Kanske hjärtat?

                                                      

Fler låtar har dykt upp som är svåra för mig. Och för varje svår låt jag får verkar de andra tre killarna segla igenom dem. De tar i och sliter men fixar det. Jag kämpar också men vågar inte släppa fram rösten så det stockas och hela ansiktet täpps igen. Efter bara ett par minuter är jag hes och beslöjad. Det är svårt att finna råden till sig själv.

 

”Skall jag bara sjunga?”

”Skall jag inte verbalisera min oro?”

”Skall jag tänka att det löser sig?”

”Skall jag acceptera faktum och ändra melodierna?”

”Skall jag be att få ge bort låten?”

 

          

Eller skall jag tänka positivt och bara kasta mig ut?  Kan det bära eller brista tills jag lär mig? Kanske sitter det bara i mitt huvud. Kanske sitter det i fysiska fel. Men i vilket fall som helst måste det finnas de som har det värre…Jag har fått detta jobbet! 

JAG!

 Och jag kommer om ett år se tillbaka och tänka att jag klarade det.

 

Om än med blandat resultat.

 

Men jag klarade det….

 

Kommer klara det!

 

Skall!

 


PS- Skall sjunga Eurovision vinnaren Fairytale av Alexander Rybak!! På en norsk båt!!! Hörde jag lynchning någon? Haha…

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Haha, lycka till med Fairytale! Här kastas du ut till hajarna på en gång! :)

    2009-08-13 | 21:36:39
  • K säger:

    Mitt "K" försvann nedan. :)

    2009-08-13 | 21:37:09
  • K säger:

    Ovan! Aaah. IQ-befriade inlägg jag gör.

    2009-08-13 | 21:37:45
  • Jesper Jee säger:

    Haha....för mycket kaffe i dieten? ;)

    2009-08-15 | 00:37:42
  • K säger:

    Om jag ändå kunde skylla på det! Jag dricker ju inte ens kaffe... :)

    2009-08-15 | 22:51:20
  • Jesper Jee säger:

    Bra där!

    2009-08-15 | 23:16:49

Kommentera inlägget här: