JesperJee

Nya tider

Kategori: Allmänt

 

 Nu är det dags. Nytt jobb, ny säsong, ny plats, nya erfarenheter och upplevelser!

 

Ser det alltid som en nystart då en ny fågel Fenix skall stiga ur askan, då jag skall lyckas rätta till saker jag tänkt och gjort fel andra tillfällen.

För det handlar om tillfällen. Varje nytt gäng man jobbar med, varje ny produktion, varje ny uppgift är tillfällen att komma vidare, knyta kontakter…utvecklas. Men jag har så länge jag kan minnas alltid hamnat i en negativ spiral som jag får svårt att ta mig ur.

 

För höga krav föder en frustration som föder ett mörkt sinne….och bildar en sten över bröstet som gör det tungt att vara den man vill vara. Varje ny uppstart lovar jag migsjälv att det skall bli annorlunda.

 

Och denna gång känner jag att jag kommer lyckas!

 

Kanske är det att året innan varit som det varit. Mina två senaste jobb har nött ner mig och gjort mig starkare. Jag har varit på botten….men tog till sist ställning, sa ifrån och reste mig. För första gången! Ingen ånger och ingen annan än jag gick vinnade ur striden.

 

Jag vet vem jag vill vara och hur bra jag kan vara! Och det tänker jag visa nu….Detta året kommer att bli spännande. Det känner jag!

 

 

 

Imorgon åker jag till Oslo. På måndag morgon får jag det nya materialet. Får se musiken och låtarna jag skall framföra. Vilka nummer det blir. Vissa kanske jag hört och vissa kanske är helt okända för mig. Men efter bara två månader kommer jag kunna dem som ett rinnande vatten! Folket jag skall jobba med kommer vara främlingar i början, man kommer vara vänlig trevlig och artig.. Alla vill visa sig från sin bästa sida. Men efter 3-4 månader kommer vi ha skrattat, skrikit, gråtit med varandra… lärt känna varandra på gott och ont. Någon kanske utvecklar romantiska känslor och någon annan kanske kommer hitta en ny partner. Allt kan hända under en repperiod….och jag tycker det är så häftigt!

 

 

7 veckor. Sen har vi premiär! Just nu, dagen innan, har jag inte en aning om vad jag skall göra, hur det kommer se ut, låta eller kännas….men om 7 veckor….en helt ny show. Jag står på scenen och framför något jag aldrig tidigare framfört. Och för varje dag blir jag en ny person….så om 7 veckor….är jag en artist jag aldrig varit förr.

 

 

Skall bli kul. Spännande. Häftigt. Skall hålla humöret uppe. Vet av erfarenhet att det alltid blir något i slutändan hur hopplöst det än verkar i början. Så denna gång tänker jag tänka framåt….Tänka att jag vet att det blir bra! Istället för att ge upp  och deppa ihop.

 

 

7 veckor…..två månader…..resten av livet….

 

 

Det kan vara nu det börjar

 

                         

 

 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Jag vet att det kommer att gå jättebra för dig!

    Komihåg att hålla mig uppdaterad vad som händer :)

    Kramar till dig.

    2009-08-09 | 19:53:04
    Bloggadress: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: