JesperJee

Nu är det jul…igen!

Kategori: Allmänt

 

 

Samma tid varje år blir jag lika förvånad över kylan, mörkret och alla juldekorationer som åker upp. Som att jag upplever det för första gången. Kommer jag någonsin kunna vara förberedd?

Tror julen kommer upplevas på samma sätt som alltid denna jul. Längtar på många sätt  tills jag har min egna familj så jag får känna stämningen, spänningen av att öppna paket som gått förlorad med åren. Nu är det mest nån form av prestige. Det är svårt att köpa saker till vuxna som de blir genuint glada över. En bok eller en slips….hur kul är det? Man har blivit för gammal för att det skall vara charmigt med något man gjort själv…Minns hur långt man kunde komma med målade makaroner fastlimmade på en planka ….eller en teckning….

 

Kommer fira julen ombord i år. Gjorde det för två år sen med. Hoppas det blir annorlunda i år. Var mitt i ett jobbigt uppbrott den gången, försökte hålla huvudet högt men det hela slutade med att jag betedde mig dumt i alla fall. Svartsjuk och bitter….inte ett bra sätt att fira julen på. Sen handlade det mest om att alla skulle bli så packade som möjligt….så för mig föll dagen platt.

 

Denna gång följer dock min far med. Bror firar med sin familj, mamma med sin och pappas flickvän med sin son. Så det blir Pappa och jag detta året. Trevligt!

Ett par dagar ledig hemma sen innan det nya året. Och som vanligt har jag stora drömmar….2010 är ett oskrivet ark. Hoppas historien inte upprepar sig…

 

Är redo för något nytt…

 

 

God jul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: