JesperJee

Ironi

Kategori: Allmänt

 

 Såg på löpet idag att Victoria och Daniel äntligen är på plats i sitt nya slott! Äntligen! Som jag har väntat på att de skall få börja sitt nya liv tillsammans!  Nyförlovade SKALL bo ihop och slottet de fått verkar vara helt perfekt för dem!

                                               

 

Det bästa med Sverige är att vi har hovreportrar som alltid finns på plats och skriver om sådan vi annars lätt skulle missa. Hade vi bott i vilket annat land som helst kanske jag inte fått reda på hur de skulle bo.

 Och hur Daniels operation gick sen!! Först såg det ut som att Victoria inte brytt sig men senare gick ju Daniel ut och sa att hon visst  funnits vid hans sida! Skönt då jag faktiskt blev lite besviken på kronprinsessan där ett tag..

 

 

Något annat som är väldigt intressant är nyheten  om att Carl-Philip och hans Emma var tillsammans igen…Var oerhört lycklig där ett tag. Ringde folk och bjöd på fika. Men sen visade det sig att de inte VAR tillsammans trots allt. Trist.

 

 

Men tack Johan T Lindwall  för att du finns! Jag VET att nästa gång det händer något på den fronten så kommer du finnas där med din penna….Avundas det faktum att du är på så god fot med hela kungafamiljen!

 

 

Det måste vara helt….fantastiskt!

 

Kommentarer

  • Liza säger:

    vilket roligt inlägg! Mer sånt, jag skrattar här på bussen... tyst förstås så jag inte slutar som Alex Falk... ;-)

    2009-07-12 | 11:10:41
  • PerOlof Johansson säger:

    Tre riktiga höjdare i tät följd och tanken slog mig varför inte samla alla bloggar i en "Bloggbok" även om bloggar ska vara levande på nätet så är mycket allmängiltigt och helt utan tidsgränser - dvs tidlöst och angeläget och aktuellt i samma andetag. Det är spännande att vara med på resan och det är fantastiskt att du också har kommit fram till att man måste släppa in glädjen i det man gör och först när man gör det så är man vuxen uppgiften att vara en god social människa. Det finns alltför många som försöker leva upp til något som andra har bestämt eller som man tror att någon har bestämt. Visst var det en härlig resa till Göteborg för att höra Michael Jackson. Jag som hittat på att sökandet efter SIA glass skulle ta oss till konserten hade roligt hela tiden ända ifrån tanken till planering och genomförandet så min upplevelse blev ännu längre än konserten som sådan. Visst är det nu när MJ är död ännu mer värdefullt att ha ett levande minne. Nu får vi lov att bara tänka de glada tankarna igen och komma ihåg musiken och inte tragiken.

    Härliga blogg inlägg min ättelägg!

    2009-07-12 | 22:43:52
    Bloggadress: http://www.pojohansson.hemsida24.se
  • PO säger:

    Ironi är ett härligt vapen och här används det på ett mycket delikat sätt. För den som håller med verkar det seriöst och för de som har förmåga att tolka det som finns mellan raderna blir det ännu roligare!

    2009-07-20 | 10:04:11
    Bloggadress: http://www.boisol.se
  • PO säger:

    Nu har jag äntligen kommit ifatt så det är dags att kombinera alla sidor till en härlig lite google vänlig soppa!! Välkommen till min blogg! inte lika fyndig och elegant men i alla fall blogg

    2009-07-20 | 10:41:57
    Bloggadress: http://pojohansson.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Jag kan höra ett litet ljud av ironi bakom ditt skrivande Jesper? :)

    2009-07-20 | 12:24:09
    Bloggadress: http://sandra-vardagen.blogspot.com
  • Jesper Jee säger:

    Hur kom du fram till det Sandra?? :)

    2009-07-20 | 16:59:21

Kommentera inlägget här: