JesperJee

Inspiration

Kategori: Allmänt

 

Nu sitter jag här och tänker igen. Hur kommer det sig att vissa människor kommer på bra ideer som de slutför med lyckat resultat? Hur kom de på detta? Vart kom det ifrån? Hur tog de ideen vidare??

 

Jag är ingen dum människa. Vissa skulle tillochmed kalla mig intelligent. Ändå sitter jag här utan en endaste idé om vad och hur jag skall göra med mitt liv.

Kollade på American gangster igår.Grym film! Based on a true story. Denzels karaktär Frank Lucas startade ett knarkimperium from scratch och blev rik och mäktig. Blondinbella bloggar om absolut ingenting och blir rik och berömd. En rätt medioker svensk sånggrupp skapar jobbtillfällen och får släppa en skiva som det tillochmed görs reklam om i TV!?! Hur? Vad skiljer dessa människor från mig??

Är det självförtroendet det hänger på? Slumpen? Kontakterna? Att vara rätt i tiden med rätt idé på rätt ställe?

 Såg Carrot Top på youtube (standup komiker från USA som använder sig av rekvistia i sin show 

 

 

Han ser onekligen lustig ut och folk skrattade åt honom (av fel anledning) när han dök upp. Nu är han en av de mest framgångsrika underhållarna i LasVegas!! Hur kommer dessa människor på det där lilla extra och vad får dem att kämpa vidare och lyckas?

 

Kanske är det tryggheten det sitter i. Man skall inte vänta på inspiration utan i lugnet föds den. Jag har många ideér men vet inte hur jag skall sätta dem till verket. 

Blir intressant att se vad som komma skall.

Kommentarer

  • Leia säger:

    Har också undrat varifrån en del får sina ideer.

    2009-03-28 | 00:37:33
    Bloggadress: http://onlyforever.blogg.se/
  • Dea säger:

    Carrot Top is the man!! haha såg hans shoiw i Vegas, såååå sjukt jävla bra!! Ingen känner ju till honom i Sverige, har velat prata om honom, men ingen vet vem det är!!!

    2009-03-29 | 10:37:27

Kommentera inlägget här: