JesperJee

Du vill ha honom - svartsjuka

Kategori: Allmänt

 

Han har inget jag vill ha…..utom din fulla uppmärksamhet!

När han pratar lyssnar du. När andra pratar med honom iakttar du.

När någon säger hans namn vänder du på huvudet.

 

När han står för sig själv ser du till att vara nära.

När han går bort ser du efter honom och finner sedan något att bida din tid med tills han återvänder.

När han sätter sig ner skyndar du dig att få platsen närmst honom även om det betyder att du måste sitta trångt.

Hinner någon annan före blir du stressad och pratar genast högre för att han skall märka dig.

 

Du ställer dig i hans väg när du kan…för att få till ett möte, en blick, ett ord, en beröring.

 

Och för mig som enbart önskar din fulla uppmärksamhet….och som bara kan stå och se på när du trånar…..gör det fruktansvärt ont.

 

Och jag vet inte hur jag skall ta mig vidare…

 

 

 

Jag är inte stark….

 

nog

 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Hej, du känner inte mig, men fint skrivet! Googlade "svartsjuka" och så kom detta upp. Jag vet hur du känner och jag vet hur hon känner. Fan att det ska vara så svårt! Var stark!

    2011-02-25 | 14:56:14

Kommentera inlägget här: