JesperJee

Sjukdom mår man inte bra av….

Kategori: Allmänt

 

 

 

”Nej JAG blir aldrig sjuk! Jag blir aldrig dålig i rösten!”

Så lät det för bara ett par dagar sedan. Skulle bygga på legenden som är Jesper Jee och berätta hur otroligt sällan jag blir sjuk, och OM jag mot förmodan skulle bli sjuk så är det bara lindrigt och snabbt övergående. Men!!

Givetvis kom det som ett brev på posten. Som vanligt! Ni vet hur det är. Äntligen har man tagit sig till gymmet som man skjutit fram så länge, du börjar få rutin på din träning. Resultat börjar synas och kännas och du känner dig nöjd….då slår den till. Den obevekliga förkylningen!! Ni vet den som slår ut en totalt och gör en kraftlös och igenslammad och totalt helt miserabel. Inget tycks vara värre än detta….

 

Nu hade jag EN period kvar av mitt kontrakt här på båten! EN!!! Har inte haft några problem hitills. Visst jag hade vinterkräksjukan i december men den varade ju bara i ett fartfyllt dygn ( oh man what a ride that was! ) och sen hade jag halsfluss över nyår…men det tycktes vara it liksom. Samlade på mig en hel del medikamenter som jag alltid gör när olyckan är framme. Strepils, hostmedicin, c-vitamin, b-vitamin, zink, vitlökskapslar, halstabletter (bröst bon-bons) multivitamin, honung etc. Allt detta stod och skräpade på min hytt här på båten, tog onödig plats och användes ej så det som jag inte gav bort tog jag med hem förra perioden eftersom jag ALDRIG BLIR SJUK!

Träningen hade verkligen också  gått bra och jag har ökat 10 kg sen starten. Varit stabil och kände mig verkligen on top of the world. Inget kunde rubba mig nu…. Men så…..hosta, hosta och åter hosta…..sömnlösa nätter, förlorad matlust och framförallt en röst som påminner om en blandning av Barry White och Mr Burns (Simpsons). Allt detta när jag skall jobba sista perioden på båten!! Hade sett fram emot en rolig och intensiv sista period. Både med träning och nya sköna pop-ups….sen att få vara ledig och sjunga med bandet och bara stoltsera med min nya kropp(!) i solen någonstans i Spanien.

Men men…. jag får dras med den här skiten. Tråkigt och man börjar undra om det har med Karma att göra? Jag har väl varit snäll och bra?? Eller….hm? Får fundera lite på den.

Under tiden får jag underhålla mina kollegor med denna diaboliska djävulsröst! Haha….lite kul när det mullrar men…Nu får det snart vara nog!

     anyone??

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: