JesperJee

Vad lycka kan vara…

Kategori: Allmänt

 

Så många människor ser lycka som något man upplever högst ett par gånger i livet. .

Första gången man får hålla handen med sin första kärlek,  ta körkort, gifta sig, skaffa barn….De essentiella sakerna de flesta människor möter i livet. Men lycka kan också komma i små doser och de är inte mindre viktiga. Om man uppmärksammar dessa blir livet med ens ljusare….

 

Visst ibland möter du en person som verkar oförskämt lycklig och då kallar vi gärna denne ”naiv” eller ”blåögd” kanske till och med korkad. Ni vet de där personerna som ständigt ler och verkar lyckas med allt utan att egentligen kunna något…Jag både stör mig på och avundas dessa människor. Men visst är det så, själv är du din lyckas smed. 

Tänker du positivt händer det positiva saker…Detta vet jag eftersom jag levt efter samma regel dock bara helt motsatt. Well…dags att ändra detta nu…

 

Alla dessa små saker som gör mig lycklig kan inte räknas upp här men några exempel tänker jag räkna upp…

 

Ett sms från någon jag tycker om eller kall cola i kylskåpet en varm sommar dag,  att vara ledig och kunna sitta och läsa i badkaret så länge som jag vill, att sjunga en låt och ta den perfekta tonen,  en dag som inte såg ut att bli något men som slutade i succe, fika med en vän..

…eller bara träffa en vacker kvinna i en affär eller en park som har de perfekta färgerna i sitt ansikte…

 

… drömma att jag flyger.

 

 

Borde ta mig tid att uppmärksamma allt detta. Mår helt enkelt bra då….


Kommentarer


Kommentera inlägget här: