JesperJee

Insomnia

Kategori: Allmänt



Klockan är snart  05.00  och jag är fortfarande vaken, stryk det, KLARvaken! TVn står på i bakgrunden och datorn på magen är stekhet. Är van detta nu. Varje natt ser likadan ut. Sen flera veckor.



Denna sommar började mycket bra med en resa till Spanien. Tre veckor helt ensam i ett litet hus i bergen! Underbart om än lite för lugnt vissa dagar. Jag hade allt planerat och utträknat. Pengarna jag sparat skulle räcka till både åt PT utbildningen och de veckor jag skulle vara utan jobb i sommar. Men någonstans på vägen sprack min plan...


                                               





Jag hade räknat med A-kassa och skattepengar från både Norge och Sverige att läggas till mina besparingar. Dock hade jag inte räknat med att pengarna från Norge blev 80 procent mindre än jag trott och att A-kassa pengarna skulle ta 12 veckor att få!?!


Det är ju så att man om man jobbat i Norge måste ha ett formulär som heter E-301 och det är detta papper som tar extremt lång tid att få tag på. Givetvis är det mitt fel som inte tänkte på detta redan när jag lämnade Norge, men då hade jag redan ett nytt jobb och det är lätt att vara efterklok. Jag räknar aldrig med att behöva A-kassa!





Men nu har jag knappt några pengar kvar av mina besparingar. Jag har inte betalat min PT utbildning som jag påbörjade direkt efter Spanien och mobilräkningen ligger fortfarande och väntar.Sen har jag tvingats byta spis pga gasbyte i Stockholm så där har vi ytterligare en oförutsedd utgift!  Mitt sista hopp sätter jag nu till skattepengarna från Sverige som bör komma i början av augusti. Inte så konstigt att man inte kan sova!


Om bara tre veckor åker jag till Norge igen för att påbörja repetitionerna av en ny föreställning. Då löser sig allt! En bra lön och ett långt kontrakt. Skall bli oerhört spännande och skönt att få börja jobba igen! Lägga denna sommar bakom mig!



Ser verkligen fram emot att få alla dessa ekonomiska problem lösta!




Tills dess ligger jag sömnlös...


                                              

Kommentarer

  • K säger:

    Nu har jag hittat hit och jag tycker om ditt sätt att sätta ord på dina tankar. Kommer följa din blogg, när än du nu uppdaterar.

    2009-07-31 | 11:39:27

Kommentera inlägget här: